poniedziałek, 18 sierpnia 2014

Blueberry muffins

Znów czarno-biało. Powinniście powoli przyzwyczajać się do mojej monotonności jeśli chodzić o kolory. Wydawałoby się, że mam wszystkie możliwe odcienie w szafie, które pozostały po okresie wielbienia pasteli, ale chyba najbezpieczniej czuję w tych dwóch. Zresztą nie tylko ja, większość kobiet preferuje czerń i biel. Reprezentują one klasykę i kobiecość. No i co najważniejsze; czerń wyszczupla! A o to głównie nam chodzi kobitki. ;)

blouse Bershka

Biała, dwuwarstwowa bluzka z czarnym kołnierzykiem i czarne rurki to najlepszy sposób, by z tak niewielu elementów stworzyć elegancki strój. Ja jednak musiałam przełamać tą elegancję swoją cudowną ramoneską, bez której w chłodne dni nigdzie się nie ruszam. Do tego najwygodniejsze buty świata, czyli balerinki wzorowane na lordsy.


jacket&purse Stradivarius

trousers Pull&Bear, shoes New Yorker


photos: Ania
Dzień minął dosyć leniwie i w końcu miałam czas, by przygotować pyszne muffinki z borówkami amerykańskimi i lukrem cytrynowym. To zabawne, bo kiedyś nawet z przymusu nie wchodziłam do kuchni, by chociaż pomóc mamie, a teraz ciągnie mnie niesamowicie. Pichcenie, pieczenie i tworzenie czegoś, co może innym zasmakować sprawia mi niezwykła przyjemność. :)

Składniki na 12 muffinek:
  • 1/2 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 1/3 szklanki brązowego cukru
  • 2 i 2/3 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • skórka otarta z 2 cytryn
  • 60 g masła, roztopionego
  • 1/4 szklanki oleju
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 szklanka mleka
  • 1 i 1/3 szklanki świeżych borówek amerykańskich*
W jednym naczyniu wymieszać oba cukry, mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól.
W drugim naczyniu wymieszać do połączenia: skórkę otartą z 2 cytryn, masło, olej, roztrzepane jajka, ekstrakt z wanilii i mleko.
Połączyć zawartość obu naczyń, mieszając krótko, tylko do połączenia się składników. Na sam koniec dodać borówki, wymieszać.
Przygotowane ciasto rozłożyć do foremki na muffinki (12 sztuk), wyłożonej papilotkami. Ciasto wyłożyć do wysokości papilotki.
Piec w temperaturze 180ºC przez około 20 - 25 minut, lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, przestudzić na kratce. Jeszcze ciepłe polukrować.
Lukier cytrynowy:
  • 200 g cukru pudru
  • sok z 1 cytryny
Cukier rozetrzeć z sokiem z cytryny. Gęstość lukru regulować przez dodatek wody (jeśli lukier będzie zbyt gęsty) lub cukru pudru (jeśli będzie zbyt rzadki).
Uwaga:
* można użyć borówek mrożonych - dodajemy je do ciasta zamrożone i pieczemy dłużej, ale również do suchego patyczka

Wyglądają smakowicie, a smakują jeszcze lepiej.
Zachęcam wszystkich do wypróbowania tego przepisu!


 Masy wychodzi naprawdę dużo, więc spokojnie możecie podzielić ją, nie tak jak w przepisie, na 12, a 15 foremek.

 
( przepis zaczerpnęłam ze strony: http://www.mojewypieki.com/ )

19 komentarzy:

  1. Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny blog! Super kreacje, gustowne ubrania, a na dodatek świetny przepis na babeczki.
    Będę zaglądać częściej.
    Ciao :*
    ~Ola ;3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa, cieszę się, że Ci się podoba! :)
      Zaglądaj, zaglądaj, na pewno pojawi się tu jeszcze niejeden przepis. :P

      Usuń
  3. Fajny blog i te muffinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po jednym poście mogę stwierdzić, że jesteś świetna i będę częstym gościem na Twoim blogu! Na prawdę rewelacja! Muffinki wyglądają bardzo smacznie i chętnie spróbuję przepisu, a styl bardzo podobny do mojego, chyba pojadę do sklepu i kupię tę bluzkę, super! <3
    Życzę powodzenia w prowadzeniu bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, dziękuję za takie miłe słowa! Bardzo się cieszę, że Ci się podoba! :) <3

      Usuń
    2. Wiem co to blogowanie bo sama mam 3 blogi więc na prawdę doceniam Twoją pracę! Na prawdę świetne posty! <3

      Usuń
  5. może jeśli chodzi o kolory powinnaś bardziej zaszaleć , moda jest po to żeby się nią bawić , stawaisz na klasyke a moze pora na orginalnosc ? poza tym blog fajny , bede czesciej zagladac ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałam dopiero dwa outfity, na pewno pojawią się tu kolory. :D Dziękuję bardzo! :))

      Usuń
  6. Zarąbisty blog ;) Motywuje mnie do robienia eksperymentów z ciuchami:) i do gotowani,gdzie ja mam 17 lat i wstyd sie przyznac ale wg nie przebywam w kuchni,bo mnie nie ciągnie ale kiedy zobaczyłam ten przepis na muffinki z borówkami amerykańskimi to stwierdziłam,ze chce uszczęśliwiać swoje i inne podniebienia :) Dziękuję ,ze przesłałaś mi ten link ;*
    ~Daria :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny blog, dobre stylówy! :)
    Narobiłaś mi ochoty na te babeczki :c

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj!

    Zapraszamy Cię do założenia konta na nowo powstałej stronie www.modaiuroda.flyb.pl, która jest katalogiem polskich blogów poświęconych modzie i urodzie oraz portalem społecznościowym dla miłośników tematu. Na naszej stronie możesz zawierać nowe znajomości, udostępniać treści innym użytkownikom, komentować i dodawać do ulubionych inne wpisy, a przede wszystkim dodać swojego bloga do naszego agregatora, który będzie pobierał jedno zdjęcie, tytuł i maksymalnie pierwsze 50 słów z Twoich wpisów. Nasz portal to świetne miejsce do pokazania swojego bloga oraz zawarcia nowych znajomości.

    Pozdrawiamy
    Zespół portalu FlyB
    www.modaiuroda.flyb.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. świetny przepis i stylizacja

    http://iamemilias.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. sposób na wpis, kilka swoich zdjęć plus skopiowanie przepisu z innej strony :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniały blog! Podziwiam! :D Zapraszam do mnie: http://mademoiselleeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń